perjantai 3. joulukuuta 2010

Suomen Yrityshakukeskus

Perustamisilmoituksen jättämisestä ei ollut kulunut vielä edes 24 tuntia, kun tänään heräsin klo. 11:00 puhelimen ääneen. Puhelu tuli Suomen Yrityshakukeskuksesta ja sieltä yritettiin jokseenkin väkisin myydä minulle mainospalveluita.

Tämä nyt ei ollut vielä edes kovin paha, vaikka hinta sanottiinkin puolihuomaamattomasti vasta puhelun lopussa. Erityistä hauskuutta tässä kuitenkin herättää tuo myyjän sanamuoto, joka ei sinänsä jätä ollenkaan sitä kolmatta vaihtoehtoa, vaan yrittää ohjata asiakkaan hyväksymään myyjän ehdot.

Minulla on siis tosiaan puhelimeen asennettuna ohjelma, joka automaattisesti nauhoittaa kaikki puhelut. Kyseinen ohjelma löytyy täältä: http://vitotechnology.com/mobile-audio-recorder.html Suosittelen lämpimästä. On ehdottomasti osoittautunut tuon 15e arvoiseksi.
Lain mukaan minulla on oikeus nauhoittaa kaikki keskustelut, joissa olen itse osallisena. En kuitenkaan ole varma, onko minulla laittaa näitä nauhoitteita tänne jakoon, joten päätin vain kirjoittaa käsin keskustelun pääkohdat.

Tämän puhelin perusteella voisin olettaa saavani jatkossa useita muita yhtä mielenkiintoisia puheluita, jotka pyrin kaikki julkaisemaan täällä. Alapuolella puhelu litteroituna:

Myyjä: <nimi poistettu> täällä Suomen Yrityshakukeskukseta, hei!
Minä: (erittäin unisena) ...jaa, hei...
Myyjä: Kukahan teillä siellä vastaa...  Andows-yrityksen tiedoista ja markkinointiasioista? Vastaatteko te?
Minä: (pikkuhiljaa alan herätä) Joo, kyllä... Ei ole kuin yksi henkilö koko firmassa...
Myyjä: Joo, joo... Sillä soittelen, että olemme lisäämässä yrityksenne tietoja Suomen Yrityshakukeskuksen hakupalveluun ja pitäisi käydä nämä tiedot läpi, että onko teillä tullut jotain muutoksia tai lisättävää.
Minä: Mjaaha...
- Mihinkähän ihmeeseen ne olisi siitä muuttunut tässä alle 24h aikana?
Myyjä: *luettelee osoitteen, puhelinnumeron, jne.*
Minä: Joo, kyllä, näin on...
Myyjä: Mikäs teidän yrityksenne tarkennettu toimiala on?
Minä: Noo... En ole saanut sitä vielä kaupparekisterikeskuksesta, kun vasta eilen kävin jättämässä perustamisilmoituksen.
Myyjä: Teille on kyllä myönnetty Y-tunnus!
Minä: Joo, näin on, mutta sitä tarkennettua toimialakoodia en ole vielä saanut.
Myyjä: Nii-joo!
Minä: Noh, näin vapaamuotoisesti muotoiltuna, tietokoneiden, ohjelmistojen, jne. asennusta suunnittelua, ym. palvelua.
Myyjä: Joo... Mä laitan tähän ylös... Tietokoneiden ja ohjelmistojen suunnittelu ja asennus.
Minä: Njoo, suunnilleen näin.
Myyjä: (kuulee äänestä, kuinka lukee selvästi suoraan lapusta) Joo, hyvä, eli näillä tiedoilla se on 229 euroa + ALV ja asia on vuodeksi eteenpäin kunnossa tai jos haluatte että yrityksenne tulee hakutuloksien kärjessä niin se on 349 euroa + ALV. Laitetaanko se perustieto, vai hakutuloksien kärkeen?
Minä: (jokseenkin tympääntyneellä äänellä) Jos ei nyt laiteta kumpaakaan.
Myyjä: Soitanko joskus myöhemmin uudelleen, kun on päässyt yritys alkuunsa? Ensi vuoden puolella?
Minä: Noh, tota... Sanotaanko, että soita 10 vuoden päästä uudestaan.
Myyjä: No siinä tapauksessa toivotan teille hyvää jatkoa.

Puhelun kesto 3 min, 9 sek. Numerosta +358447837410.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti